04 April 2011

kek batik

Bawak kek batik satu tupperware ke ofis hari ni.
Sebab staff ku minggu lepas everyday dia beli kek batik RM2 kat gerai bawah ofis tuh. Kesian punya pasal, bos dia yg baik hati ni buatlah kek batik semata-mata nak kasik dia puas makan.

Dapatlah jamu rakan2 di ofis. Lepas tu sampai ke petang asyik borak pasal kek batik. Version lemau, version keras, version manis...macam2 cerita yg keluar.

Ada sorang tu cakap, janganlah suruh saya buat...nanti jadi cekodok marie (sbb guna biskut marie hihi).

Mereka cakap saya ada tokoh jadi supplier kek batik di ofis :p
Ada teman baik siap kasik idea bubuh nama kek batik 'signature recipe' yatipruzz...sebab rasa lain dari kedai.

Tergelak saya bila dengar. Wahhh kek batik pun bley ada perkataan signature eh...selama ni duk dengar coach signature jer :p

ahhh coachie coachie lagi...dusss tetiba teringat balik kat si dia danggggggg!


gambar hiasan - kek batik Ramadhan tahun lepas :)

13 comments:

Salamz said...

Assalammualaikum..yati..ingt lagi tak kak sally..hehe. Dpt blog awak dari blog kak siti zuraimah..rajinnye awak buat kek..

kak tini said...

ko jgn main2 ngan signature recipe itu :) ahahahha

yatiscloset said...

kak sally - of course igt kat akak kan slalu nampak kat fudcot L3 tu akak mkn ngan amzari :)

tini - tq for the word ehhhhh :p

Ummu Auni said...

apa rahsia kek batik cantik?

catatan i am nieta said...

sedapnyeeee... bile nak hantar kat tkt 16 pulak.. hehe

Zuraimah Ismail said...

laaa awat tak panggey...leh kite turun maka kek batik awak....:)

Farra Da Smiley said...

mana signature resipinya pule?

UmmiQais@iKa said...

rumettt..aku nak rasa gakk kek batik ko...

y@tipruzz said...

aini - ntahla ofismate aku pon tanye camner leh jadi cantik. aku pakai tekan2 je ngan sudu sampai compress giler, tadelah susun lelawa pun :p

k.ct/k.nieta/ika - bole bole insya Allah next round yer!!

Zuraimah Ismail said...

yeay...by d way, ai tagged you in my blog...sila ambil ye...ner tau ada rezeki menang hadiah..

atulhani said...

saya pun suka kek batik kak.. kalau rajin, ada gak buat sendiri.. hehehe.. bila baca blog akak ni, memang rasa nak buat dalam masa terdekat...! kalau kek batik saya, letak peanut butter sket kak..

yatiscloset said...

peanut butter means bertambah lemak la kan...hehe menariks tuh!!

atulhani said...

bkn setakat bertambah lemak, tp rsa ada rasa kacang sket2, ala2 forrero rocher pun ader rasanya hehehehe