06 June 2012

kerja, vacation-mode, stress dan sebagainya!

Rasanya, petang tadi adalah kemuncak stress di tempat kerja yang pernah berlaku dlm hidup saya bagi tahun ini. Ewah bunyi macam over pulak kan...tapi betul la, i've never felt that tensed before. Sepanjang hampir 1/2jam lepak dlm bilik bos, i may looked calm and composed tapi dlm kepala tu, Allah je yg tahu betapa sakit dan sesaknya otak bila mengenangkan nak kena siapkan report dlm masa beberapa jam....sebelum saya say bye bye to bos and my staff hehe. Dahlah memang dah migrain, bila dpt tahu results bertukar at the very last minute, which means i need to make a major change to the whole report...dusss kepala cam nak pecah...mujur tak muntah je time drive balik rumah. Telan ponstan, had tomyam for dinner, susu and tidokan ammar, and later i took a short 1-hr nap utk rehatkan kepala. 11pm sharp, bangun tido dan terus mengadap pc dan cuba sebaik mungkin selesaikan apa yg patut. And now at 3.34am syukur dah berjaya siapkan report tu, email and file sent to bosses already...and yes insya Allah malam esok saya dan kawan2 akan meninggalkan bumi Malaysia utk ke suatu tempat yg saya fikir mmg boleh release kan stress dlm kepala nih.

Cantik kan gambar kat atas ni? kalau takde aral, next blog update korang nampak lah muka saya dan kawan2 dekat salah satu batu2 ajaib tu posing ala2 poyo sakan nak rak :p

till we meet again in my next update, doakan kami semua selamat pergi dan pulang ke Malaysia...walaupun saya harap dan berangan alangkah indah dan bestnyer kalau dpt tinggalkan ofis barang 2-3 minggu! cess mimpi jela yer dik non!

1 comment:

catatan i am nieta said...

ahkak tinggalkan ofis 2 bln dik non :p... selamat berOZ ye..take care... enjoy..huwaaaaaa jelesnye